Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya

salam aidilfitri buat teman-teman semua..
dikesempatan ni, aku nak minta ampun maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki, andai ada tersalah kata, tersilap bicara dan terkasar bahasa harap diampunkan dosa dan silap.
huhu..


jomm kita pergi beraya..jangan hanya duduk kat umah jer melepekkk tengok tv..
tapi klu takde rancangan nak ke mana2 apa kata korang buat benda pekdah sikit.contohnya pergi sapu sampah umah jiran yg balik beraya tu ker..ada jugak manfaat.dapat pahala..ye tak?haha..

juadah apa ek korang suka time2 raya mcm ni?
cuba citer sikit..
bagi aku, time2 raya mcm ni aku lebih suke mkn nasi dagang yang ibu aku sendiri buat..tiada tandingan..tak jumpa lg sesedap beliau masak..hehe..kalu korang nak rasa dtg ar ek umah aku..tak taw?haha..nak 1000 daya...


anta juadah dan masakan popular bg aku time2 raya ni adalah lemang,ketupat,lontong dan dimakan dengan rendang, tak tak ketinggalan , dodol..hahhaa..kadang2 makanan mcm ni, kita takkan pandang hari lain.tak teringin pun.tapi disebabkan hari raya lebih meriah dan seronok bila disambut dengan suasana kampung, jadi makanan yg berasal dari kampung lah menjadi pilihan utama..





fuhh..selesai makan, apa kata korang mintak duit raya dengan tuan rumah tu.tak kira la tuan umah tu adalah mak korang ke bapak korang ker, kakak korang ke, mahupun tokei korang..
apa lagi...tebalkan muka,gosok2 sikit tgn tu,mintak dgn cara paling lemah lembut..hahaa..
dari aku, nah utk korang


hehe..ok la..selamat hari raya sekali lagi aku ucapkan..semoga dapat keberkatan di hari kemenangan kita umat islam ini...
assalamu'alaikum...

No comments: