Monday, April 25, 2011

bercuti di terengganu

sebenarnya aku pulang ke terengganu 2 hari sbb ada kenduri tahlil arwah sepupu aku..
so,dlm masa sama aku amik kesempatan menjelajah ke pulau duyong dan tmn tamadun islam..
mmg lama dah teringin nk gi ke sana.tp kli ni baru berpeluang..
pergi pun, bukan saja2 tapi amik la skit gambar buat kenangan skit..haha.

pulau duyong mmg cantik la..ekonomi utama penduduk kat sana ialah menangkap ikan.tapi klu korang datang sini,jgn terperanjat,nelayan2 dah duduk rumah flat.hehe..ye la kan tanah dorang krj haprak BN amik utk buat hotel bg kapir2 dan pelancong luar datang menginap masa moonsun cup.masa aku datang sini, aku x nmpk ramai pun menginap skrg.bkn la spt hotel yg lain,sll je ada org dtg mnginap.kat sini sape nak?harga dah la mahala nak mampos.kah kah kah..
tapi,seronok la.aku tgk byk aktiviti penduduk buat kat sana waktu petang..leh tgk nelayan2 sibuk repair pukat dorang,ada yg main kad celah2 bot dorang.hehe..ada yang memancing..
peniaga pulak sibuk melayan org membeli keropok lekor,pisang goreng..
budak2 berlari dan bermain sama2 dorang..sape2 belum pernah sampai ke pulau duyong,mari lah..x rugi..
lagipun aku pergi sorang2..xbyk tempat aku jelajah sangat.klu berteman tu xper la jugak.x segan sgt..hehe..

lepas meronda pulau duyong,aku ke taman tamadun islam plak..
kat sini boleh aku cakap,x gah mana pun..klu yg tahu sejarah pembinaan tmn tamadun islam ni, x respect pun sbnrnya..hanya kecantikan dan kemegahan binaannya saja..tp apa pun xde..yg aku nmpk,ada lah beberapa org berjoging kat situ.ramai pelancong luar jer.org kg kat situ x heran mana pun.masjid kristal plak,kiblat senget..hehe.cuma keindahan binaannya je yg buat org terpegun..

nah tgk la sikit gmbr aku letak sini..layann...





















6 comments:

Nava Krishnan said...

fantastic pictures and beautiful sea side.

schuk said...

thanks nava...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Hehhe eh gambar die mane :P

schuk said...

gambar saya tiada la..eda kan dah de simpan gmbr cuk..wakakkaa...

sjaa64 said...

ywehhhh...ganu kite :)

schuk said...

Mmg la..tganu kiter kang.hahahhaa...cntik view2 kt tganu ni..